torsdag den 3. september 2009

Retroveste med babuskadukker og songbirds

Jeg havde ca 1 meter tilbage af det her skønne quiltede stof med babuskedukker tilbage. Så var det jeg tænkte at hvad kan man sy ud af 1 meter stof og der gik ikke mange spilt sekunder før det slog mig. Retroveste selvfølgelig, hvad ellers? 4 stk blev det til og alle med forskellig motiv bagpå. Jeg har valgt at kalde fulgene for songbirds. Måske jeg skulle have kaldt dem nattergale. for et eller andet sted minder de lidt om nattergalen af H.C Andersen, der synger så smukt for kejseren. Her kan jeg godt nok ikke høre deres smukke sang men med deres skønne farver kan jeg ikke andet end forestille mig at de synger ligeså smukt som de ser ud.
 
 
Da så alle 4 veste var syet løb jeg selvfølgelig tør for knapper til at betrække. Øv øv øv. Den butik jeg plejer at købe knapper hos havde udsolgt da jeg forbi forleden. Jeg plejer ellers at købe så jeg har liggende på lager men jeg har jo alligevel syet en del veste her på det sidste og har åbenbart ikke lige chekket hvor mange jeg havde tilbage.
Nå men efter jeg havde taget billederne og sat dem her ind på bloggen kan jeg se at den ene af knabberne sidder lidt for højt i forhold til trensen men så kan jeg jo hygge mig med det indtil jeg får købt nye knapper i morgen eller hvornår det nu bliver

Vestene er syet i hhv str 74/80, 86/92, og 92/98.
Jeg har også en rest tilbage af af det lilla babuskastof, så mon ikke om der en af dagene bliver syet et par veste af det. Det er jo synd det bare ligger på hylden og samler støv ligesom alt det andet stof der også venter på om det bliver til et par bukser, bluse,kjole eller måske en vest.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails