mandag den 21. september 2009

En rigtig gentlemann!

Ham her vores lille krudtugle Villas er for tiden en stædig lille fyr. Som f.eks i øjeblikket vil han ikke gå i andet end shorts og han har den sjoveste måde at sige det på, for sj-lyden er stadig lidt svær for ham at sige. Nu har jeg jo så været så heldig at September har helt fantastisk i vejret. Varmt og solrigt så jeg har ikke været så bekymret for om han kunne holde varmen. Så har han fået en anden griller i hovedet nemlig den her sixpence. Han elsker den simpelhen og går nødig nogen steder uden den. Og stakkles den pædagog som prøver at tage den af ham i vuggestuen. Hun bliver skældt hæder og hals ud. Så de har måtte tale med store ord til ham og sagt at når de spiser og sover tilmiddag så har kasketten plads i gardaroben eller på stolen ved siden af ham. Jeg kan ikke se det for mig, der i vuggestuen. De griner jo selvfølgelig også lidt af ham, at han er så bestemt med nogle ting at det ligefrem er morsomt.

For et par år siden fandt jeg denne her go-card til Victor for en 100 lap i den blå avis. Han havde i lang tid plaget mig om at få en men de er altså ikke helt billige skal jeg hilse og sige. Så jeg da jeg fandt denne her i den blåavis slog jeg til med det samme. Så forærede vi ham den i fødselsdagsgave og det har været en af hans bedste gaver. Sædet kan køres frem og tilbage så den passer til barnets højde. Men det har Villas været fuldstændig ligeglad med. HVis den ikke passer til hans benlængde sætter han sig bare midt foran. Lige nu har den ikke Victors interesse, så jeg har indstillet den til Villas og det er lige noget han kan bruge. Mig arbejde siger og kører ud i det blå. Og så løfter han lige på kasketten og hilser som en rigtig lille gentlemann.


Det inspirerede mig til at sy det her lille sæt til drenge bestående af bukser i engelsk tern og en liberty vendbar vest med små biler.




Den anden side af vesten består af koksgrå uld og jeg har lavet kantbånd af liberty pelagia. Den viste vest er en str 74/80 men kan syes i alle størrelser.


De ternede bukser har elastik i livet og ved forneden. Stoffet har en smule stræk i sig. De er skåret over ved knæene foren i en let bue og er forsynet med en pyntestikning.





Bagpå har jeg sat lommer med på kantbånd af liberty biler, det samme som vesten. Lommerne har jeg klippet diagonalt for at bryde ternet. Bagbuksen er også skåret over ved knæene og igen forsynet med en pyntestikning.

Lommerne er syet på med turkise stikninger bare for sjov.

Det her er klart en af mine ynglings bukser til drengene, da jeg elsker der er lidt detaljer til at gøre det lidt sjovt. Sidste år syede jeg et par til Villas og det gode ved dem er at man virkelig kan sætte mange forskellige ting til så de er gode både til hverdag og til pænt brug. Det her tern havde jeg til 3 par bukser 1 str 56/62, 1 str 68/74 og 1 str 80/86 men jeg har masser af andet ternet stof som der her i løbet af efteråret bliver syet flere drengebukser af.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails