søndag den 13. september 2009

Bedste venner!

Jeg bliver altså varm om hjertet når mine børn er bedste venner. Det er de nu for det meste men de kan så sandelig og drille hinanden rigtig meget. Specielt når den mindste keder sig og storebror er fordybet i noget andet.
Så har han det med at tirre sin storebror og så ender det som regel med at en af dem græder. Og jeg hader det. For at sige det mildt. Men det hører jo nok med det her had/ kærligheds forhold der er mellem søskende. Men i torsdags efter jeg havde hentet dem efter arbejde havde de bestemt en af deres gode dage. 
Da vi pt ikke har nogen sofa sidder vi på en madras på gulvet i stuen( den histórie skriver jeg om en anden dag) og her sad de så de to skrupper og slappede foran fjernsynet efter en lang dag i skole/SFO og vuggestue mens jeg lavede mad, da jeg så kommer ind i stuen sidder de der og holder hinanden
i hånden. Det er da skønt. Lidt senere formåede de at sidde inde på værelset og lege med hver deres legoklodser óg have det rigtig rart med hinanden. Ja jeg blev bare så glad og var simpelhen nød til forevige dette skønne øjeblik med et par billeder.
Vores weekend har som en af mange indtil efteråret rigtig sætter ind foregået i vores sommerhus hvor ungerne har leget sammen med Michell som er en af nabodrengene på vejen.
Og det der er så herligt er at Victor er Michell's bedste ven og Michell er Villas bedste ven. Det venskab der er mellem de 3 drenge er bare skønt.
Både Victor og Michell er bidt af fodbold og spiller begge i samme klub dog på forskellige årgange, men når de er sammen i sommerhuset, så bliver der spillet fodbold fra morgen til aften.
 På nær når de som idag ligger på lur bag hækken til vores bagbo/nabo og følger med i hvad der sker der inde.
Vores bagbo er nemlig ikke så interesseret i at have de unger rendende og det kan jo være svært at forstå for sådan nogle drenge.For et par måneder siden lå de også på lur her bag hækken men vågede sig dog en smule længere ind på naboens grund og de spurte så pænt om de måtte komme ind og spille fodbold men fik hurtig et promte svar nej og så skulle man ellers høre Victor og Michell stå og snakke om at det var godt nok en sur dame og at hun ikke kunne være bekendt at de ikke måtte ind og spille fodbold.
Og siden da så er det nok bare blevet lidt mere spændende for dem at se hvad der foregår derinde for nu er det jo ligesom forbudt.
Da de havde ligget på lur et stykke tid idag blev det alligevel lidt koldt at ligge der, så Victor der som storebror passer på de små gik ind og hentede et vattæppe de kunne ligge på men de skulle huske at tage deres sko af, når de lå på tæppet men Victor havde jo ikke lige tænkt over at hverken Micell eller Villas kan tage sko på selv og så blev det lidt for meget for ham at jeg måtte træde til og hjælpe de små med at fodtøjet på igen.
De opdagede heldigvis ikke, at jeg havde taget de her skønne billeder og engang i mellem er det herligt at iagttage sine egne børn og se hvordan de nyder hinandens selskab.
Det gør mig altså vildt glad.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails