tirsdag den 6. oktober 2009

Dengang mor var barn....




Det er lidt skræmende når man begynder, at fortælle sine børn om dengang mor var barn. Det er som om, når man bliver forældre, at lysten til at fortælle sine børn om oplevelser man selv har haft som barn bliver større. Førhen da jeg var yngre, jokede min lillebror og jeg altid min far når han begyndte at tale om sin barndom " at dengang far var dreng" og nu sidder jeg selv i selvsamme fælde med risiko for at mine børn synes jeg er lidt tosset. Jaja æblet faldet sjældent langt fra stammen og i bund og grund er det nok det samme for os alle.Nå men dengang jeg var lille pige så var jeg en dag på æblerov med en af pigerne fra min klasse. Vi vidste godt, at vi ville få mega skældud, hvis vi blev taget med hænderne fulde af de her skønne æbler. Men fristelsen var for stor og vi måtte bare smage dem. Så vi skiftedes til at stå på vagt ved lågen og så fyldte vi ellers lommerne med de her skønne æbler og løb hen til et grønt område hvor vi kunne gemme os mellem nogle buske og nyde "vores æbler" Nøøj, det var tider.

Og vi har godt nok grinet mange gange af den oplevelse siden. Og jeg tror den historie inspirede mig til at sy se her skønne "smækbukser" hvor jeg har applikeret et æble. Blad og stilk er rester fra Liberty bunken og selve æblet er en rest af det her skønne japanske babyfløjl jeg købte hos Garn-iture for lang tid siden.


De er syet i en blød lilla/aubeginefarvet babyfløjl og lukkes med betrukne knapper i liberty. Knapperne kan flyttes så de passer til din lille pige. Jeg har syet 2 styks, 1 i str 80 og 1 i str 92, men kan syes fra str 62-92, ja jeg har masser af æbler på lager (o: og kan købes til den nettesum af kr. 359,-

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Hej Jeanette
tak for din mail. Jeg forstår altså ikke, hvorfor du ikke kan komme af med en kommentar hos mig? Det fungerer åbenbart fint for mig her.. tak for kigget ellers..Det er fedt at se andres kreationer og stilarter... God aften fra C

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails