søndag den 4. oktober 2009

Aubeginer er en fantastisk grønsag!

For det første smager den helt fantastisk og kan tilberedes på utallige måder og for det andet er dens farve så smuk. For ikke så længe siden syede jeg denne babuska tunika med babuskadukker og polkadots ærmer.
Jeg har jo ikke selv nogen piger og synes nu hvor jeg har kastet mig ud i at være selvstændig børnetøjs designer/syerske at det er sjovt at få lov til at sy noget tøj til piger. Tøj som jeg ville have elsket at give mine piger på. Så heldig skulle jeg ikke være og det er også helt okey. jeg er yderst tilfreds med de 2 drenge jeg har. Den ældste er pt i Parken og se FCK mod Esbjerg sammen med sin far og det er bare dejligt at de har noget de kan hygge sig med.
Nå men tilbage til denne her babuska tunika. Et eller andet sted så synes jeg der manglede en underdel til, så det ligesom blev til et sæt som man kan kombinerer på et utal af måder.
Så derfor fandt jeg på at sy et par bukser til.




Bukserne er syet i en kraftig vinterfløjl i denne her skønne aubeginefarve. For at det ikke bare skulle blive til par almindelige "tullebukser" har jeg valgt at sy et par små hjertelommer foran i det samme babuskastof som tunikaen
Selve lommen er lavet af 2 ens stykker stof hvor jeg imellem har sat et siksak bånd for at gøre det ekstra dekorativt. Jeg synes det så meget sødt ud med denne lomme fremfor en firkantet eller påsyet lomme. Ideen til lommen har jeg set i et Ottobre blad som jeg synes ofte synes har nogle skønne modeller til børn.

Jeg har lavet buksen både med elastik og bindebåndbånd i taljen. Bindebåndet er nu mest tænkt som pynt da elastikken sagtens kan holde buksen på plads.
Men lidt ekstra lir gør jo som sagt ingenting.

Den opsyede model er en str 6 år ligesom tunikaen er.
Prisen på buksen i de store størrelser er 339,- og i de små str. 250,-
Sættet kan sagtens bruges hver for sig men er helt bedårende som et sæt.

4 kommentarer:

Villa Ko sagde ...

Rigtig fint sæt!! Flotte detaljer og lækkert stof. :-)

Katarina sagde ...

Nydelig tøj du har lavet:-)

Jeannet sagde ...

Hej Kamma og Ko Tak for de søde ord.

Katarina: Også tak til dig.

Det var også lidt hyggeligt at lave, da jeg ikke før havde eksperimenteret med hjertelommer før og synes faktisk selv at resultatet blev okey taget i betragtning at første gang altid tager længere tid at lave og man skal sysle lidt mere med tingene.

Karen Klarbæk sagde ...

Whau. Den er virkelig fin især kjolen. Jeg er vild med prikkerne på ærmerne der bare pludselig passer til...

Metal knapper kommer ned i ca. 1 kr. stykket når grejet ikke regnes med.

Karen
Min mail adresse: Klarbaek@vip.cybercity.dk
Hvis du vil vide mere....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails