onsdag den 6. januar 2010

Godt nytår

alle sammen. Dejligt at se at mange af jer er kommet godt ind i det nye år.
Det er utroligt at endnu et år er gået og et nyt rent år begyndt.

Det er bare herligt og sikke en start. Masser af sne over hele landet næsten. Her på Frederiksberg kan vi ikke prale at have fået lige så meget som i Hobro men her er da noget og jeg elsker det.
Bare ikke at køre i. Alt ting foregår i slowmotion hvilket det slevfølgelig også skal, da det er glat mange steder men jeg kan altså godt blive lidt utålmodig når en lille tur på et par kilometer tager en halv time. Øj, så bliver jeg lidt træt(o:

2009 blev startskuddet for mit lille firma Moccaexpressen og selvfølgelig også Silas og Sol. Det er vældig spændende og meget skræmmende på samme tid. Fra altid at have haft en fast indtægt til nu ikke at vide hvor meget der bliver omsat for i den kommende måned er meget anderledes. Det skal jeg godt nok vænne mig til. Men jeg har tiden for mig og jeg har absolut ikke lyst til at komme tilbage til et 8-16 job igen eller mere. Det var til tider bare stressende specielt når jeg i perioder er meget alene med drengene. Det her giver mig den fleksibilitet til at kunne være der for dem om eftermiddagen. Der med ikke sagt, at de ikke har lange dage i institutionerne for det har de, men så kan jeg hente dem tidligt nogle andre dage. Det er altså rart.

Nytåret blev tilbragt i Odense sammen med gemalens gamle kammerater og dertil fruer- En ganske hyggelig aften. Vi ser dem bare for sjældent- Øv. Men det kan nok ikke være anderledes.

Dagen efter var jeg ude og se Rudolf Steiner skolen i Odense hvor Jens har gået i skole. Sikke et dejligt sted messer af plads og bevægelses muligheder for børnene- havde vi boet i Odense skulle mine børn gå der. men det gør vi ikke og vi må nøjes med en lille bitte skolegård til 400 elever. Sjovt nok tilpasser børnene sig og de kommer af og til på tur til skønne natur legepladser. Så er de 2 klasser afsted og på den måde lære de hinanden at kende på de forskellige klassetrin. 0-klasser på tur med 2 klasser, det er jo sejt når man selv går i 0-klasse. Så bestemt der er også noget godt ved skolen og fagligt gør de meget ud af det.

Nå men lidt syslerier er det da blevet til. Jeg fik lagt sidste hånd på disse her. En str 92/98 og en str 104/116. Jeg har på disse lavet smock på ærmerne og det blev ganske okey. Babuska stoffet har jeg købt her hos Garn- iture http://garn-iture.typepad.com/garniture/ og der er udsalg i denne og i næste uge. Tag lige og kig forbi bloggen. Dorthe har som regel taget billeder af alt hendes stof og jeg ved hun tager imod bestillinger selv om det ikke er en webshop. Så bare skriv eller fat knoglen hvis du mangler noget unikt stof. Jeg var forbi i dag men der var mange mennesker så jeg måtte gå igen, mææn jeg tror jeg tager forbi igen imorgen formiddag.

Da jeg havde syet de 3 tunika kjoler havde jeg et lille stykke babuskastof tilbage og det blev der denne her etagenederdel ud af. Det er en str 104-116 og jeg sælger den for 299,- Der findes kun denne ene. Den mørkelilla flæse er i syet i babyfløjl som er kantet med en mørk dueblå vil jeg næsten kalde farven, bomuld med polkadots. Helt skøn. Jeg har en masse andre syprojekter igang som jeg vil se at komme ind og sysle med.
Hav en dejlig aften.

2 kommentarer:

Anette sagde ...

Nøjjj hvor er det fint...ville ønske jeg havde de færdigheder på en symaskine. SÅ fint.

Jeannet sagde ...

Hej anette
1000 tak. Som Otto Brandenburg sagde til gummitarzan, vi er alle sammen gode til noget og jeg har været heldig med mine fingre og så er du sikkert god til noget andet som er lige så godt.
hav en god dag
Kh Jeannet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails