søndag den 1. august 2010

En kold tyrker!!

De mennesker der sætter sig for at stoppe med at ryge fra den ene dag til den anden har jeg virkelig respekt for.
For det må virkelig være hårdt psykisk. Kroppen skriger jo efter nikotin.
Jeg har aldrig selv røget, men jeg har været stoppet med at drikke Cola for en periode . Jeg ved ikke om det er samme afhængighed, men det var også hårdt.
Jeg jo havde vildt lyst til at drikke en cola. Jeg tænkte jo nærmest ikke på andet i flere dage. Jeg havde hovedpine og var i mega dårlig humør.
Men efter nogen tid forsvandt trangen og jeg var stolt af, at jeg ikke var afhængig af stads længere. Nu drikker jeg det mere med måde. Lige som børnene får deres fredagsslik får jeg også min fredags/weekend cola.
Min lille krudtugle her har ikke selv valgt, at vi (hans mor og far)fra den ene dag til anden sagde at der ikke var flere af hans elskede sutter.


Men til vores store overraskelse har han taget det i stiv arm. Han har kun ganske lidt spurgt efter dem.
Eller som han sagde den ene aften: Mor, jeg er alligevel ikke nogen stor dreng, så må jeg godt få min sut.
Men jeg forklarede ham, at der var ikke flere sutter, så han var nød til at klare sig uden.
Det "tyggede" han lidt på og lagde sig pænt ned og sov. Så er man da en stor dreng, ikk?
Måske jeg havde frygtet det værste, da Villas virkelig har været glad for sine sutter. Men han har været en guttermand, den lille store dreng.
Måske de små mennesker klarer den slags forandringer bedre end os voksne?



I vores ferie sagde han "næsten" farvel til bleerne. Nu ber' han om at få en på, når han skal stort og så giver jeg ham en på om natten. Det synes jeg er helt okey. Han kan selv fornemme, når han skal tisse og løber ud på toilettet.
Det er virkelig en befrielse ikke at skulle skifte hele tiden. Måske det lyder mærkeligt men jeg er faktisk lidt træt af det. Selv om når det er helt slut, så er det HELT, slut for jeg skal ikke have flere børn.
Det er også underligt at tænke på men lige nu ser jeg frem til at jeg kan fjerne bleerne.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails