lørdag den 15. maj 2010

Pigekjole

Jeg har leget lidt med farverne på denne her kjole. Måske er det helt ude i skoven eller hva'?
Jeg syntes, der manglede noget der skulle bryde den lilla farve og valgte derfor at sætte gul polka dots kantbånd på. Det er jo kontrast farver de 2. Men et eller andet sted også en meget fræk sammensætning.
Jeg er blevet inspireret til kjolen fra bogen Børnetøj 4-7 år. En skjortebluse uden ærmer tilsat et stykke rynket stof forneden. 4 knaphuller og kantbånd og vupti, så har du en kjole. Meget let at gå til, hvis man vel og mærke kan sy. (o:
I bogen er der vist et utal af kombinationer.
Det er en rigtig kær pigekjole og meget let at have på. Tror jeg! Mindes dog at jeg havde tilsvarende model som min mor havde syet, da jeg var lille.

3 kommentarer:

ulla sagde ...

Gul og lilla er stort se altid hot i mine øjne;-)
Super sød er den.
Kh Ulla

ea-o sagde ...

Jeg er vild med den skarpe gule til den bløde lilla. Flot sammensætning.

Jeannet sagde ...

Hej Ulla og anne
Tak.
Det er sjældent jeg bruger så skarpe kontraster,derfor kan man godt blive lidt usikker om det nu er okey. Kører næsten altid i tone tone farver. Så det var sjovt at bryde mønsteret for en gang skyld.
Kh Jeannet

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails