mandag den 10. maj 2010

Idag

har jeg fundet den smukkeste storkenæb. Det er en af mine ynglings stauder i haven.
Men denne her er bare helt vidunderlig. Prøv at se de små lilla blomster.
Denne blomster tidligt på sæsonen. Så kan man allerede nyde den fra midt april vil jeg tro. Det passer fint med, at de andre jeg har begynder at blomstre Jeg har flere forskellige slags. Det gode ved storkenæb er, at de breder sig som det smukkeste bunddække.
Så behøver man ikke lue ukrudtvæk så tit. Det er noget der tæller i en fortravlet småbørns familie.
Så fik lagt sidste hånd på denne her etage nederdel i Liberty. Jeg har syet den i Liberty ceaser og julies( tror jeg nok den småblomstrede hedder)
Det er en størrelse 4-5 år. Da jeg selv var lille pige syede min mor også etagenederdel til mig. Tror aldrig denne model går af mode.

De her bukser i musegrå småblomstret fløjl syede jeg i lørdags. Jeg så det første gang en dag jeg var hjemme hos Birgitte og fandt det helt bedårende til nogle børnebukser.
Her har jeg syet et par i str 2-3år og lavet en lille lomme med rybkeeffekt foran.


Denne her smukke buket fik jeg af min mor og hendes kæreste igår. Alle blomster fra deres have. Helt skøn og så i min yndglingsvase. En arv fra min elskede mormor som gik bort for snart 5 år siden af sygsommen KOL. En forfærdelig sygdom, hvor man bliver kvalt langsomt fordi man ikke får tilstrækkelig luft og man hiver efter vejret. Hun ville være blevet 85 år her i maj.

Førhen har jeg aldrig brudt mig om koboltblå glas, men denne her har jeg altid synes var smuk.
Nu pynter buketten herhjemme på min hvide skænk.
Kom så varme!

1 kommentar:

Birgitte sagde ...

Og jeg har mine på i dag!! De er nu super søde.
Tror du har hygget i dag, det lyder dejligt....
knus B

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails