mandag den 20. juli 2009

welcome to the danish ribbonfactory!

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes generelt, at det rigtig svært at finde smarte skråbånd/kantbånd/ribbon. En gang i mellem kan man være heldig men ellers så synes jeg udvalget af skråbånd på det danske symarked er noget så kedeligt. Så kender I nogle steder her i Danmark som I synes har et spændende udvalg og som I har lyst til at dele med mig, så er jeg lutter øre. Men indtil da så laver jeg dem selv . Fordelen ved denne løsning er selvfølgelig at jeg kan lave bånd som passer til de syprojekter jeg har gang i. Det tager selvfølgelig noget tid at lave men et eller andet sted er der også en hvis tilfredsstillelse i at producere dem selv.


I weekenden var vi på tur til de fynske øhav. det er for et af de steder i Danmark hvor der er så ubeskrivelig smukt.Nogle af vores venner byggede for et par år siden det her fantastiske sommerhus med udsigt ud over det Fynske øhav.

Byen hedder Dyreborg og er i bund og grund jo bare en lille flække men hvilken flække. Jeg er tilhænger af de her små skønne åndehuller i vores lille men smukke land og her bliver jeg altså træt af at komme.
Nå men på vej der til kører vi via Svendborg til Fåborg og her på Svendborgvej kører vi forbi det her sted:http://stofmoellen.dk/ og stofnarkoman som jeg er så er det som om bilen overtager styringen for mig og drejer helt af sig selv ind på gårdspladsen og slukker bilen. Den har mærket mine abstinenser og ved det nytter ikke at diskutere med mig. Så da bilen holder pænt der på parkeringspladsen stiger jeg ud, velvidende at det nok kommer til at koste mig en mindre formue at gå ind i butikken. En formue jeg havde sagt til mig selv, at Jeannet du behøver jo ikke at købe noget, du kan jo starte med at sy noget af alt det stof der ligger hjemme på dit Atelier. Men det trænger slet ikke igennem.

Og heldigvis da, for inde i butikken var der rigtig mange fine ting og jeg fandt faktisk de her skønne stoffer med Polkadots, stoffer som jeg skal bruge til at lave skråbånd af til nogle små kjoler eller vendbar veste til efteråret. Butikken åbner snart en webshop og det glæder jeg mig rigtig meget til, for så tit kommer jeg altså heller ikke på disse kanter.
Her er lidt af det jeg købte. 3 skønne farver. Lyserød,gul og limegrøn.
Den lilla med de store polka dots er købt hos her hos: http://www.stofogstil.dk/
Der har de også rigtig mange fine ting, men jeg holder vældig meget af at finde noget som man ikke ser alle steder og til gode priser, ej at forglemme!!

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails