søndag den 12. juli 2009

My Sweet apple

Så blev jeg langt om længe færdig med den sidste vendbar drengevest.
Som jeg beskrev i mit sidste indlæg består vesten af 2 stykker stof. Den ene del klipper jeg altid i uld, uld boucle' eller en fløjl. Man kan selvfølgelig sige den passer mere til efteråret, vinter eller tidlig forår og det har i helt ret i. men det var jo kun fordi det uld boucle havde jeg jo haft klippet ud for flere måneder siden. Jeg havde bare ikke kunnet tage mig sammen til at gøre dem færdige. Nu er vi så langt fremme på sommeren at efterårstøjet allerede er ved at tage deres indtog i butikkerne, så måske er det slet ikke så tosset at komme så småt igang med det der skal bruges til efteråret.Da vesten er vendbar, så kan man jo ikke sige der er noget for eller bag. For nogen foretrækker den ene side fremfor den anden og det er jo lige det der tanken.Det jeg godt kan li ved denne her vest er den kan bruges både til drenge og piger alt efter hvilket Liberty stof jeg vælger. Det er dog altid lidt mere vanskeligt at finde noget sødt stof til drengene i liberty, så når det endelig lykkedes mig bliver jeg ellevild.Her har jeg syet vesten i Liberty of London tana lawn Arhianrdod som er bittesmå æbler i blå nuancer og her har jeg igen kantet det med Liberty of London carey. Ved at have et kraftigt stykke stof på den ene side og det tynde Liberty på den anden bliver vesten helt automatisk lidt vateret at se på. I siden af vesten syr jeg en stikning fra ærmegab til kanten af vesten for at holde stoffet på plads.På uld siden har jeg sat et lille lomme med æblestoffet for at give en ekstra detalje til vesten.

Men desværre er Villas jo blevet alt for stor til vesten. Den er syet i str 86, så nu håber jeg den kan finde en ny ejermand til efteråret.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Ej hvor er det nogle fine ting, du laver. Jeg elsker virkelig denne her vest.. Super fint ... Tak for kigget.. :-)

Jeannet sagde ...

Hej Christina

1000tak for de søde ord. Det er altid rart når andre også synes om det man laver og man selv synes man gør sig umage.
Du er hjertelig velkommen igen.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails