fredag den 24. april 2009

I feel so lucky lucky lucky lucky

Jeg føler mig så heldig.

Idag fik vi lov til at bruge vores toilet igen, tage et bad, tænde for opvaskemaskinen og vaskemaskinen efter 3 dage. Jeg har følt mig helt handicappet og måske er det ikke det mest ophidsende at tænde for vaskemaskinen kunne man tænke. Men når man er en børnefamilie med 2 drenge, en på snart 2 og en på 6½ så bliver der altså brugt noget tøj.
Den lille som er i "mig selv" alderen og den store som går i skovbørnehave, så kan man næsten tænke sig til hvordan de ser ud efter en dag i institution.

Så føler jeg mig også heldig over at vejret er så fantastisk at man bliver helt forårs kåd.
Vores kirsebær træ i haven blomstrer og det er bare så smukt i den korte tid det blomster.
Det er ikke fordi selve træet er kønt for vi har godt nok savet grene af det mange gange. Men blomsterne er smukke og så har træet også den funktion at den skærmer lidt for vores terrasse mod nysgerrige naboer.
Sidste forår fik lavet ny terrasse og lavet en del om i haven. Det bevirkede at vi fældede en masse gamle træer som var groet ud af form. De var for at sige det vind og skæve og ikke særlig kønne. Vi har kun beholdt dem på grund af deres afskærmning mod naboerne.
I næste uge får vi nogle nye træer som allerede er 3-4 meter høje, så vi igen kan få lidt privatliv i haven igen.
I går blev jeg også færdig med et skønt sæt til drenge. En sømandstrøje med korte ærmer og med trense og knap betrukket med Liberty of London cars. Kantbåndet som jeg selv har lavet har jeg også sat indeni trøjen så det skjuler syningen.
Selve bomuldsstoffet er helt smalstribet med hvide og marineblå striber og er i en tynd bomulds kvalitet.
Bukserne er i marineblå bomukdschamrey med linning og kant forneden i stof fra en christina Rohde's tidligere kollektioner. Det passer som blommen i et æg til det ensfarvet stof. På lommen har jeg igen sæt bånd med tinsoldater som jeg har købt hos http://silassen.dk/
Der er snydegylp som jeg har lukket med en lille tæt siksak søm.
Det er tit de små detaljer som gør tingene helt unikke og anderledes end hvad man ellers lige ser på markedet specielt når det er til drenge.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails