onsdag den 11. marts 2009

Sømanden vild den frome

Her kommer så en af klassikerne, den hvid og blåstribet sømandstrøje. Mønstret er fra Sy og strik 0-4 år. Jeg har skjult det indvendige sømrum med liberty of london kantbånd som jeg selv har lavet. Den betrukne knap er af samme stof og giver en meget sød detalje efter min egen mening.Stoffet er ligesom riflet i kvaliteten. Bukserne er også et mønster fra ovennævnte bog. Til drengene synes jeg det er sjovt med lidt detaljer. Der er skjult gylp som jeg har syet fast med en bred siksak og på lommerne har jeg også syet kantbånd på af stof fra Liberty of london. Det gode ved sættet er, at det også kan bruges hver for sig. I buksernes nederste kant har jeg syet elastik og det giver bukserne en slags pose facon. Begge dele er syet i bomuld hvilket er skønt at have på for børnene og masser af rummelighed til vilde udføjelser, kravl og hop.

Så skal vi bare vente på lidt lunere vejr, selv om jeg nok ikke kan vente med at putte ham i tøjet. Så giver jeg ham bare strømpebukser på og en langærmet body under.
Så bliver han ikke til at stå for, Prince Charming (o:






























Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails