onsdag den 11. marts 2009

Forårs kuller på Frederiksberg

Næsten halvvejs i Marts måned og man kan næsten ikke vente. Forleden købte jeg disse skønne nasisser og stillede dem inde i stuen. De er nu næsten sprunget ud og jeg glæder mig til at se de skønne blomster. Inden de er helt visne sætter jeg dem ud i haven, så kan jeg nå at nyde dem lidt derude. Nogen gange kan jeg godt være lidt træt af påskeliljen og synes denne er et flot alternativ istedet. Jeg købte også disse helt fantastiske blå anemoner. Jeg måtte bare nyde dem lidt inden de skal ud i haven og stå. Lige nu når jeg er ude på min daglige inspektions tur tænker jeg over hvor jeg skal plante dem, så jeg for størst mulig glæde ud af dem. Det gode ved dem er at de spreder sig og om et par år kan jeg være heldig at der er rigtig mange af dem.


På min tur idag lagde jeg mærke til, at der er liv og glade dage. Det varer ikke mange dage før de første buske springer ud. Denne her jeg har taget billede af ( hvis navn jeg ikke lige kan huske) er næsten sprunget ud. Der kommer de sødeste pink blomster på.
Juleroserne blomster. De er også helt fantastiske efter min mening


Både i hvide og i lilla.




Jeg tror når man er haveejer så nyder man specielt denne tid af året. Her kan man dagligt se hvordan alting spirer og stauderne venter i jorden på det er deres tur til at vise deres pragt.Der er en vis glæde ved at se på smukke blomster. Jeg har helt klart mine farvoritter som jeg glæder mig til at vise her på min blog om ikke så længe.
Samtidig glæder jeg mig over at jeg er så heldig at jeg har min egen lille have. Den er ikke stor ca 180 kvm men når man tænker på, at vi bor 1½ km fra Rådhuspladsen så skal man ikke klage.
I efteråret plantede jeg en masse tulipanløg. Indtil videre ser det ud som de trives. Det der er spændende er hvor mange får blomster og om de ikke knækker inden de springer ud. Jeg havde nemlig ikke lige taget højde for at Victor jo spiller fodbold og da haven jo ikke er så stor skal der ikke meget til før bolden hopper hen i bedene. Forleden var jeg så småt begyndt at græde i mit stille sind, da Jens og Victor spillede ude i haven. det gik ikke stille for sig og flere af skudene lå ned. Øv bøv.
Jeg må vist hellere sande, at jeg lige så godt kan flytte alle de blomstetr som ikke kan tåle den hårde most(fodbold) hvis jeg skal have glæde af mine blomster. De kære børn.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails