tirsdag den 20. januar 2009

Syslerier

Vidste I at dagen igår ´var den dag som os danskere synes er mest depressiv? Det skyldes dårlig økonomi efter julen, dårligt vejr og at vi ikke kan overholde vores nytårs fortsætter. Alle disse 3 ting gør at den 3. mandag i januar er den dag hvor os mennesker er mest depressive. Surt ikk.!
Nå men jeg startede i hvert fald morgenen med at tale med min store søn Victor at vi i dag ville vælge at være i godt humør hele dagen og uanset om der i løbet af dagen var nogen som ville gøre os kede af det eller triste, så ville ikke blive sure på dem, men derimod tilgive dem eller give dem et kram.
Victor siger så til mig: Mor, det er ligesom gud, han tilgiver osse altid, selv om vi har gjort noget forkert.
Så var det at jeg ikke kunne lade være med at smile og tænkte hvor er han klog min søn og sikke nogle tanker han går rundt med.
Da jeg så hentede ham om eftermiddagen fra børnehaven talte vi, så om der var nogen som havde gjort ham ked af det i løbet af dagen og hvordan han så havde tacklet det.
Der var en som havde gjort ham ked af det, men Victor havde tænkt, at det havde han nok ikke gjort med vilje og havde derfor valgt ikke at blive sur på ham. Skønt ikk.
Nå men jeg synes nu heller ikke at dagen var så slem. Godt nok var det mest overskyet men da jeg allerede kan mærke, at det er begyndt at blive lysere om morgenen og lidt senere mørkt om eftermiddagen så hjalp det på humøret. Samtidig sad jeg inde på min systue og syslede med disse kære kyser til små nyfødte babyer og længtes lidt tilbage for 2 år siden hvor jeg var gravid med min yngste søn og gik og glædede mig til at skulle være mor igen.



Det skal jeg så ikke være igen men man har vel lov at mindes.?






Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails