lørdag den 8. januar 2011

Hæklet pude #2

Jeg startede på projekt hæklet pude lidt før jul. Jeg havde ingen hækleopskrifter ,men kastede mig bare ud i det. Jeg tænkte, at det kunne da ikke være særlig svært. Men mange timers hækleri senere har jeg måtte erkende, at det aldrig ville blive til en pude. Jeg kunne undervejs se, at jeg havde taget alt for mange masker ud, så det lignede nærmest mere et bæk og bølge sengesæt end en hæklet pude. Så med tårer i øjnene pillede jeg det hele op i går.
Nu er er jeg startet forfra. Jeg har heldigvis fundet ud af, hvordan man får det til at blive ensartet og er nu kommet så langt.
Jeg er jo stadig ikke den store hækledronning. Det skal jeg være den første til at indrømme. Men jeg kan da fornemme en vis fremgang. Jeg har til det her projekt brugt halvstangmasker. Min tanke var at have brugt fastmasker, men synes nu at halvstang så meget pænt ud.  

Nu har jeg fået helt blod på tanden og vil nu bare være færdig. Jeg er total asocial. Jeg hækler hvert eneste sekund jeg kan komme til. Jeg tæller masker og fryder mig over hver gang jeg er nået en runde. Jeg har i mine gemmer, fundt stof til bagsiden.
Så nu kan det kun gå for langsomt før jeg vil være færdig.
P.s jeg har dog været ude og gå tur med familien i 2½ time i eftermiddag og på biblioteket i formiddags.
Rengøring og Oprydning er taget på tur til de varme lande og kommer senest hjem i morgen.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails