tirsdag den 14. september 2010

Fløjlsbukser med Liberty

En af mine kære veninder har i lang tid talt om, at hun godt kunne tænke sig et par bukser som mindede om nogen andre bukser hun havde. Det kan godt lyde kedeligt, men kender I ikke godt det her med, at man har nogle bukser eller en bluse som man bare er så glad for. Så når det er slidt op bliver man helt trist fordi man bare har være så glad for de bukser eller den bluse.
Og hvad så hvis man ikke kan få det igen. Ja så bliver man næsten endnu mere trist.

Jeg har fået frit slag på hylderne til stofvalget.
 
Jeg har valgt en sort babyfløjl med linning i Liberty strawberry thief i grønligt print. Lommeposen har jeg også syet i samme Liberty og det giver en god kontrast til de ellers helt sorte bukser.



Linningen er syet som smock, da man herved opnår en perfekt pasform hvis man lidt rund om hofterne. Man bliver slank at se på idet modellen sidder tæt til kroppen i forhold til hvis man havde lavet løbe gang med elastik.

Modellen jeg har arbejdet udfra er Onions model nr  4022.
Det er ikke fordi jeg har lavet de store ændringer til modellen andet end at sy lommen i siden af buksen istedet for påsat som er vist på mønsteret. Men det var fordi jeg syntes det blev for voldsom at sy en påsat lomme i liberty på modellen at jeg valgte at gøre det på den her måde.

Men det kan man heldigvis gøre som vil. Nogen kan lide en ting og andre noget andet og det er herligheden i det hele, at vi er forskellige i vores kreativitet.
Jeg glæder mig ihvertfald til at give bukserne til min veninde i morgen. 

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails