mandag den 1. august 2011

Gør det selv - Loungesofa

Her følger en nem og billig måde til at lave sine egne lounge møbler. Hvis man altså kan lide det lidt rå look.
Jeg har brugt 4 europapaller og 8 hjul, hvoraf 2 af med lås. Pallerne har jeg fået når vi modtager espresso kaffe i Moccatime. Men du vil sikkert kunne finde dem andre steder uden at skulle betale penge for dem.


 Dernæst har jeg bejdset dem sorte på alle sider også under.
Så har de hærdet i 2-3 døgn så jeg var sikker på malingen var helt tør.
 Da jeg var sikker på malingen var tør satte jeg hjul under. 2 af hjulene skal minimum være med lås, så sofaen ikke ruller når man sidder i den.
 Så pynter man ellers pallerne med hynder. ( Jeg havde alle hynderne fra nogle tidligere loungesofaer som jeg fik stjålet i sommerhuset.
Eller man køber nogle tykke skumgummi madresser og puder og beklæde dem med lækre stoffer. Gerne i kraftig kvalitet.


Vupti, så har man en fed loungesofa ala Bo Bedre til billige penge.
Næste projekt bliver at finde et lækkert havebord til i lidt rå stil.

9 kommentarer:

Sara Marie sagde ...

Wow, det ser vildt godt ud!
- Ser også ud til, at det bliver nydt :)

ea-o sagde ...

Feeeedt!!

Anne sagde ...

Det er da en super smart ide:)

Unknown sagde ...

Det var da den fedeste ide !!!

Pialouise sagde ...

Det er da et superlækkert møbel du har lavet - sådan en vil jeg også have på min terrasse :)

Ang. bord kunne et par store rustikke afskårne træstammer (du ved et udsnit af stammen, så den er rund med bark omkring), i f.eks. birketræ se fedt ud. Dem kan man flytte rundt på, eller man kan stille en marokansk sølvbakke ovenpå.
Knus Pialouise

Helle sagde ...

super sej ide :)

kundskabogkaos sagde ...

Det er da SUPER fedt! Øv hvor ville jeg ønske jeg havde have! De er super flotte!

Casper sagde ...

Hvor er det egentlig fedt lavet, men også super simpelt.

Anonym sagde ...

Ser godt ud! Hvad er målet på hynderne - 80x80 eller lidt mindre? Går det mon med 65x65 cm for sådan nogle har jeg liggende.
Tak for inspiration!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails