onsdag den 10. juni 2009

Barbuska bukser

En af mine søde bekendte Trine var forbi mit atelier forleden dag. Hun har 2 skønne piger hvoraf den ældste Amelia har gået i børnehave med Victor, min store dreng. Den lille pige er snart et år og hedder Melina. Pigerne skulle have nogle sommer bukser havde Trine bestemt sig for og kom forbi for at bestemme sig for hvilket stof bukserne skulle syes i. Babybukserne til Melina skulle være ens farvet, da hun havde så meget med spræl i, så Trine valgte en ens farvet lys bomulschamrey. Det lyder umiddelbart død kedeligt og jeg gik også lidt og tænkte hvordan jeg kunne sæt lidt fut i dem uden det blev for meget. Så var det jeg fandt på, at jeg har det her skønne bånd med små babuska dukker på som jeg har købt her hos http://silassen.dk/ og straks blev det et par rigtige søde pige bukser. Tada

Hun har allerede haft dem på den lille Melina og de var helt skønne på. En gang i mellem er det okey, at der ikke er alt for meget spræl på for så kan man jo fint supplerer med et spraglet bluse.

Til Amelia skulle jeg sy et par lette bomulds bukser, gerne en løs model, da myggene så ikke stikker så let. Amelia er nemlig hårdt ramt, når hun først er blevet stukket. Amelia går i skovbørnehave og er derfor ekstra udsat for de små stikkende bæster. Men hvis bukserne sidder løst kan myggene ikke så godt finde vej til de små pige ben.Valget faldt på noget stof jeg har købt hos stof2000, som i første omgang var tænkt til nogle buksedragter men som jeg aldrig har fået mig taget sammen til at sy. Resultatet blev de her 2 bukser i lilla og koral farver.

Trine bestilte godt nok et par men da jeg nu var igang, så syede jeg altså 2 par bukser. Jeg havde nemlig kun købt en meter af hver. Så nu har jeg par sommerbukser hængende til en pige i str 4-5 år som venter på en ny ejer. Men søde er de.
Nå men nu venter der et par seje drenge jeans i baggy facon på klippebordet så det må jeg hellere komme igang med.

Ingen kommentarer:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails